Tuesday, April 7, 2009

CHAPTER 7

Sejak dua tiga hari ni, aku asyil teringatkan setan zargus tu je…. Macam-macam peristiwa berlaku dan aku rasa macam…aku makin sukakan dia…. Dah la asyik mimpikan benda yang sama! Dan semalam, sekali lagi aku malu dengan dia…. Masa dalam bas tu la! Tertodur atas bahu dia! Lena pulak tu…. Satu je yang aku pelik dengan dia semalam. Baik sangat! Sampaikan bila dah sampai kat rumah pun, siap bagi pesanan ; tido elok-elok, selimut baik-baik. Aircond tu sejuk…. Macam tu la dia kata. Pelik….
“Hello…. Anis Karmilla kan? ,”suara seorang gadis membuatkan aku segera menoleh. Semua yang aku fikirkan tadi lenyap. Aku mengangguk. Siapa pulak ni? Macam kenal….
Gadis itu tersenyum.
“Nadia, kawan Syafiq Zikrul ,”dia mmperkenalkan diri. Oh…patut la rasa macam pernah tengok…. Perempuan ni sekumpulan dengan setan zargus tu masa discussion….
Gadis itu memandangku. Macam ada benda yang tak kena je? Kenapa?
“Memandangkan awak kawan Syafiq, saya nak cerita pasal diri saya sikit kat awak. Boleh? ,” soalannya membuatkan aku kehairanan namun aku tetap mengangguk. Dia kulihat menarik nafas panjang.
“ Awak tau tak, saya baru je kena reject ngan seorang lelaki…. ,”katanya. Aku bertambah pelik. Ada kena mengena dengan aku ke?
“Dari dulu, saya minat kat lelaki ni. Dia pun layan saya baik sangat. Saya ingatkan,dia boleh la terima saya lebih dari kawan. Jadi, saya cuba la luahkan perasaan saya kat dia masa 13 haribulan hari tu. dia tolak saya bulat-bulat! ,” kulihat matanya mula memerah. Alamak!
“Aaa… ,”aku cuba untuk membuka mulut tapi dia kembali bercerita.
“Dia selalu ceritakan pasal seorang gadis kat saya. Gadis yang dia sayang…. Tapi saya tak pernah tahu yang dia sukakan gadis tu. Dan, akhirnya saya dapat tahu, lepas saya luahkan perasaan saya pada dia. Dia mengaku, yang dia betul-betul sukakan gadis tu. Dia sanggup
habiskan masa dia sebelum hari Valentine tu untuk cari coklat istimewa untuk gadis tu. Tak kira berapa harganya ,”katanya. Aku diam, memberikan dia ruang untuk bercerita.
“Dia memang sukakan gadis tu sangat-sangat! Nampak sangat dalam segala perbuatan dia. Dia selalu perhatikan gadis tu diam-diam sebab dia takut gadis tu tahu yang dia sukakan gadis tu. Katanya, gadis tu bencikan dia…. Jadi, dia tak berani untuk bagitau perasaan dia pada perempuan ni ,” dia terdiam seketika sambil tersenyum pahit.
“ Dah lama saya cuba untuk kumpulkan kekuatan untuk jumpa awak, untuk ceritakan hal ni. Saya tau, kalau saya tak bertindak, sampai bila-bila dia takkan luahkan…. Jadi, walaupun pedih, saya selaku orang yang pernah sukakan lelaki ni dan selaku kawan baik dia sendiri, akan tolong dia untuk sampaikan perasaan dia pada orang yang dia suka… .”katanya sambil menepuk bahuku. Aku mengerutkan dahi. Apa maksud dia?
“Anis Karmilla, Syafiq Zikrul sukakan awak…. ,”kata-kata Nadia membuatkan aku tercengang. HAH??!!??

No comments:

Post a Comment