Wednesday, April 1, 2009

CHAPTER 4

Petang tadi aku tak sempat nak baca kad yang dikirimkan oleh Mr. Hacks tu. Sibuk sangat! Ada latihan ko-Q semalam…. Aku masuk bola tampar. Latihan non-stop sampai pukul 6! Balik rumah, aku kena layan setan zargus tu pulak! Mak Lang takde lagi semalam…. Nak baca malam tu, penat sangat…. Jumpa katil je, aku terus tertidur…. Hmmm…. Agak-agak dia balas taka pa yang aku tulis semalam?
Aku memandang jam di dinding. 6.30…. sempat tak kalau nak baca? Bas pukul 6.45…. mandi pun dah. Cuma nak pakai uniform je. Sempatlah!
Pantas aku menyelongkar beg sekolahku. Kad kecil kuning bercorak rama-rama yang dikepilkan dengan gula-gula Hacks itu kucari. Haaa…ada pun! Kad itu kubaca.

Anis karmilla,
Diri ini dikenali,
Kiasan diberi, seribu erti,
Ada tapi tak dijangka,
Yang penting, dirimu kusuka
.
Dia balas la! Tapi…tetap dalam kiasan. Diri ini dikenali? Aku kenal ke dia? Ada tapi tak dijangka? Apa maksud dia?
Sekeping lagi kertas kuambil


Mr.Hacks
Tolonglah! Saya ni bukannya pelajar sastera…. Saya tak faham ok! Saya faham yang awak sukakan saya tapi…. Siapa awak??!!?
Anis Karmilla



Kertas itu kupandang sekali lagi. Aku akan letakkan kertas ni kat tempat yang sama sebelum aku balik petang nanti!
Aku mengangkat kepala. Terbeliak mataku melihat jam di dinding. Alamak!!!
Pantas aku bangun dari katil, mengemas kembali katilku dan segera membuka baju, untuk memakai uniform sekolahku. Serentak dengan itu, pintu bilik air terbuka. Masing-masing tercengang.
“WARGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,”

No comments:

Post a Comment