Wednesday, April 1, 2009

CHAPTER 3

Aku tak pernah sangka yang setan zargus tu memang famous kat sekolah ni. Atlet sekolah, presiden PKBM, pengawas…. Budak kelas sains tulen pulak tu… mana tak ramai peminat? Aktif, bijak, handsome….
Sebut pasal setan zargus tu…. Dah empat hari aku tinggal kat sini, empat hari jugak la aku mimpikan mimpi yang sama…. Mimpi dia duduk kat sisi katil, tolong selimutkan aku, pegang tangan aku…. Kenapa aku mimpikan menda tu semua aku tak tahu. Tapi…sekarang aku ni macam dah jatuh hati dengan setan zargus dari dalam mimpi tu…. Romantik sangat dan dia nampak macam betul-betul sayangkan aku…. Tapi tu bukan reality… Setan zargus tu macam tu? Jauh langit dari bumi! Sampai kucing bertanduk dia tak pasti lagi dia akan jadi macam tu. Tu lah!
Jadi kesimpulannya, AKU TETAP BENCI SETAN ZARGUS TU!!! Mustahil aku akan suka setan zargus yang real….
Aku menjenguk ke dalam meja. Berpuluh keeping kad, surat dan nota kecil berada di dalam mejaku. Haa…. Ni satu lagi masalah! Sejak hari kedua aku ke sekolah ni, macam ni la keadaan meja aku. Cuma…ada satu kad je yang menarik minat aku. Kad kecil berwarna kuning bercorak rama-rama dan dikepilkan dengan sebiji gula-gula Hacks.
Ada sebabnya aku tertarik dengan kad ni…. Pertama; kad corak rama-rama. Aku memang suka rama-rama…. Kedua; kuning. Warna kuning memang warna favourite aku. Ketiga; gula-gula tu. Aku pun takde idea apa motif dia letak gula-gula tu kat situ…
Ini adalah kad kedua yang aku dapat dari orang yang sama. Tanpa nama…. Kad pertama cuma ditulis ‘Salam perkenalan’ dan nama pengirimnya tiada. Kali ni.kad ni datang lagi…
Aku meneliti kad itu. Setiap perkataan yang ada di situ kubaca.

Anis Karmilla,
Dari jauh kuperhati,
Dalam mimpi menghampiri,
Kerna dalam diam, menyukai
.


Kad itu berakhir di situ. Apa ni? Kiasan? Maksudnya? Pelik la lelaki ni…. Siapa dia? Ish…buat aku curious la…. Tapi ayat dia macam dia suka aku…. Argh!!!!! Aku tak faham!! Aku kena buat sesuatu.
Sekeping kertas kecil kuambil dari dalam beg.


To mr. Hacks
Siapa awak ni? Apa maksud awak dengan kiasan yang awak bagi?
Tolong la… saya tak faham!
Anis Karmilla.


Aku tersenyum puas. Harap-harap dia akan balas….
Kertas kecil itu kuletakkan di tempat yang sama dia letakkan kad yang dia berikan pada aku, sebelah kiri penjuru meja. Aku harap dia Nampak la…
Kemudian, aku bangun, keluar dari kelas. Alamak! Kelas dah kosong! Mintak-mintak bas ada lagi!!



No comments:

Post a Comment