Thursday, April 28, 2011

new story-ongoing-untitled-chapter 8

Tiba-tiba tubuhku terasa digoncang seseorang.
“ Cik, bangun cik ,” satu suara halus kedengaran ditelingaku. Ah,mimpi rupanya... Tak mungkin la kejadian 13 tahun lepas terjadi lagi sekali...
Aku membuka mata. Aku kat mana ni? Kabur je...
Aku meraba mataku. Alamak! Cermin mata!
” Syukur la cik dah sedar. Cik meracau tadi ,” seorang gadis duduk di sisi katil. Dia menyerahkan cermin mataku padaku. Pantas aku memakainya. Alamak... Pasti dia perasan aku siapa!
”Saya kat mana ni? Kenapa saya kat sini? ,” soalku.
”Selamat datang ke Villa RAS. Saya Anis, jururawat keluarga ni. Tuan muda Hardy yang bawak cik pulang tadi. Katanya dia jumpa cik pengsan kat kolej tadi,”katanya. Hardy? Dex ke? Dia yang bawak aku ke sini rupanya..
”Luka cik tak teruk sangat. Tapi bibir cik pecah, tubuh cik calar-balar dan lebam agak banyak... Dan nampak macam neurosteel kat tangan kanan tu macam ada masalah sikit ,” kata jururawat itu. Aku tersentak.
”Maksud cik Anis, cik dah... ,”
” Ya, saya dah bukak handcover tu. Tapi jangan bimbang, saya tanggalkan masa tuan Hardy takde… Cermin mata tu pun… Sebab saya rasa cik macam nak rahsiakan pasal tu. Lagi satu, panggil kak Anis je,”katanya. Aku mengeluh lega.
”Pasal tangan tu saya dah tau... Memang patut pun buat hal sebab ni dah masuk bulan ke tujuh… ,”kataku.
“Kenapa tak re-check? Bahaya,kan? ,”soalnya. Aku mengangguk.
”Memang tapi saya tak sempat.... ,”kataku. Aku mengeluh. Yup. Memang aku tak sempat... Kebelakangan ni aku sangat-sangat sibuk. Aku tak tahu la bila aku free... Jadual aku sangat padat sekarang ni...
” Jadi artis ni buzy sangat ke? ,”soalannya membuatkan aku mengangkat muka. Aku tersenyum hambar. Dah agak yang dia perasan....
” Sebagai artis yang baru naik, jadual saya sangat padat... Saya tak sempat nak ke bengkel neuro pun. Dengan study lagi...Tapi please jangan cakap kat Dex pasal siapa saya... ,”kataku perlahan. Aku tunduk.
”Cik Ally..,”
”Dyana. Panggil saya Dyana. Ally Yuriko Cuma stage name saya je... ,”pintasku. Dia mengerutkan dahi.
“Dyana? Saya ingatkan nama sebenar Ally Yuriko ialah Yuriko Kido… ,”katanya. Aku menggeleng.
“ Yuriko Kido cuma nama kedua saya. Saya Aleeya Dyana binti Shai Azri. Itu yang tertulis kat IC saya... ,”kataku. Dia mengangguk..
”Jangan bimbang, saya takkan bagitau Tuan Hardy pasal ni. Hmm… hari dah nak malam. Baik Dyana tunggu Tuan Hardy balik. Boleh suruh dia hantarkan… ,”katanya. Ha? Dah nak malam? Habis la…
Pantas aku mencapai beg milikku. Aku dah lambat!
”Maaf tapi saya kena balik dulu. Cakap kat Dex terima kasih banyak-banyak dan terima kasih untuk malam ni... Sebab ubatkan saya,”kataku. Aku melangkah keluar. Ark, alamak!
”Boleh temankan saya keluar tak? Saya tak tau jalan... ,”kataku sambil menggaru kepala. Dia ketawa dan kemudiannya mengangguk.

No comments:

Post a Comment